BizMentor

Biznes

Jak uzyskać wysoki Social Selling Index na LinkedIn? Czym jest i z czego składa się SSI?

Czym Jest Social Selling Index?

Social Selling Index, zwany również wskaźnikiem SSI, to narzędzie dostarczane przez platformę LinkedIn, które pomaga określić Twój potencjał budowania i rozwijania sieci kontaktów w ramach tej platformy, a także określa potencjalny wpływ, jaki możesz wywrzeć na osoby, które Cię obserwują. W dzisiejszym poście pokażę Ci, jak działa wskaźnik SSI i jak możesz go wykorzystać w rozwoju swojej kariery w branży IT. Jeśli interesuje Cię tematyka Social Sellingu, zachęcam Cię do przeczytania posta (https://bizmentor.pl/czym-jest-social-selling/), który opublikowałem jakiś czas temu.
No i na tym etapie w przypadku budowy domu zapraszamy już bardzo często projektanta wnętrz. Jeżeli chodzi o produkt cyfrowy będzie to UI Designer. Osoba odpowiadająca za interface, za design aplikacji, systemu. Czyli to jak poszczególne assety wyglądają, gdzie są rozmieszczone na ekranie, jakie elementy mamy na każdym z ekranów dostępne. Oczywiście w praktyce najczęściej będzie to jedna i to sama osoba, która po prostu ma kompetencje w obu tych obszarach.

Dlaczego warto mierzyć Social Selling Index?

Przede wszystkim jest to przydatne narzędzie dla osób, które chcą budować swoją markę osobistą, a także planują w przyszłości promować swój biznes, usługi lub produkty na tej platformie. Miernik ten jest utrzymywany w narzędziu Sales Navigator, które niestety jest kosztowne, ale LinkedIn udostępnia każdemu użytkownikowi dostęp do tego wskaźnika pod specjalnym linkiem.

Jak działa Social Selling Index?

Wartość wskaźnika na LinkedIn może wahać się w przedziale od 1 do 100, gdzie maksymalna wartość 100 jest bardzo pożądana. Wskaźnik składa się z czterech filarów, z których każdy może przynieść maksymalnie 25 punktów:

  1. Buduj swoją markę profesjonalną. Tutaj możemy wyróżnić dwa elementy. Pierwszy  dotyczy budowania profesjonalnej marki na LinkedIn poprzez kompletne uzupełnienie profilu (m.in. czy dodaliśmy zdjęcie profilowe, czy posiadamy wideo profil, czy mamy dograną wymowę swojego imienia i nazwiska w formie audio, czy dodaliśmy zdjęcie w tle, a także wszystkie opisy na poszczególnych stanowiskach oraz ogólny opis). Drugi natomiast, czy publikowane przez nas treści są adekwatne dla naszej grupy odbiorców. Serwis sprawdza interakcje odbiorców z naszymi treściami (polubienia, komentarze itp.)
  2. Znajduj odpowiednie osoby. Serwis sprawdza, jak korzystamy z narzędzia wyszukiwarki w Sales Navigatorze i bezpośrednio na LinkedIn oraz jak skuteczne zapraszamy osoby do naszej sieci. Tutaj LinkedIn zwraca uwagę na to, czy selektywnie podchodzimy do osób, które zapraszamy do naszej sieci, czy kierujemy się tym, czy należą do wybranej przez nas niszy. 
  3. Angażuj się w treści innych użytkowników. LinkedIn sprawdza, czy jesteśmy aktywni pod treściami publikowanymi przez innych użytkowników, czy reagujemy na treści, komentujemy i udostępniamy je dalej. 
  4. Buduj długotrwałe relacje. Czwarty filar wskaźnika SSI dotyczy tego, jak częste są interakcje z naszą siecią kontaktów. Czy wymieniamy się wiadomościami, reagujemy i komentujemy posty. 

W mojej opinii ten ostatni, czwarty filar jest najmniej miarodajny. Dlaczego? Rozmowy na LinkedInie często wychodzą poza jego ramy, przenosząc się na maile, telefony lub spotkania, co oznacza, że nie wszystkie działania będą widoczne w SSI. 

Warto jednak pamiętać, że osoby posiadające wysoki wskaźnik SSI są bardziej skuteczne w prowadzeniu sprzedaży i osiąganiu celów biznesowych. Według danych LinkedIna, Social Selling Leaders tworzą o 45% więcej możliwości sprzedażowych niż osoby z niższym wskaźnikiem. Co więcej, 78% osób prowadzących sprzedaż na LinkedIn osiąga lepsze wyniki niż osoby, które nie korzystają z social mediów. 

Zdecydowanie warto korzystać z platformy LinkedIn, zwiększać swoją obecność, budować mocniejsze i cieplejsze relacje z odbiorcami, co może przełożyć się na lepsze wyniki biznesowe. Warto pamiętać jednak, że osiągnięcie wysokiego poziomu wskaźnika SSI nie gwarantuje automatycznie fantastycznych rezultatów w promocji i sprzedaży biznesu. W rzeczywistości te rzeczy często idą w parze. Zwiększenie swojego wskaźnika SSI może pomóc w budowaniu większej liczby cennych relacji z potencjalnymi klientami i w efekcie prowadzić do lepszych wyników biznesowych.

Obejrzyj film:

About Przemysław Koper
Avatar photo

Przemysław Koper

W 2014 aplikowałem do Travelex na stanowisko Kasjera Walutowego. Na spotkaniu rekrutacyjnym obecny Prezes Euronetu zaproponował mi stanowisko Team Leadera.

W 2022 dołączyłem do Espeo Sofware, a rok później przejąłem stery firmy jako Prezes Zarządu. Jako lider i hiring manager pracuję już od blisko 10 lat. W tym czasie zrekrutowałem ponad 30 osób na stanowiska i specjalistyczne i liderskie.

Brałem udział w dziesiątkach procesów rekrutacyjnych i setkach spotkań z kandydatami. Zarówno w dużych, jak i małych firmach oraz tych nastawionych na intensywny rozwój, jak i odwrotnie – na stabilność i optymalizację.

Od 2 lat prowadzę program edukacyjny BizMentor, gdzie regularnie rozmawiam z ludźmi szukającymi pracy czy budującymi swoją pozycję na rynku.

Od wielu lat należę do społeczności C-level, jestem w ciągłym, stałym kontakcie z zarządami, managerami, liderami z innych firm, z którymi regularnie wymieniam się wiedzą i informacją. I to daje mi szerokie, kompleksowe rozumienie rynku.

I dokładnie tym się z Tobą dzielę w kursie. Przepis na sekretny sos, ponad 2h konkretnych informacji od kuchni, których nie znajdziesz nigdzie indziej!
poprzedni artykuł
następny artykuł